Interactief gamen in de natuur

De klas uit
Interactief gamen in de natuur

Smartphones, computers, tablets en televisies; met de overvloed aan beeldschermen om ons heen hebben kinderen weinig reden om nog naar buiten te gaan. En dat terwijl er buiten zoveel te beleven valt. Marieke van Doorn, bedenker van attractie De Pandadroom in de Efteling, ontwikkelde daarom een spel om kinderen de deur uit te krijgen en bewust te maken van de Nederlandse natuur en diens behoud. Grootste verleider: een beeldscherm.

In The Nature Game – mysterie van het nooit gebouwde museum - lopen spelers een route van zo’n twee kilometer door het bos en over de heide van Nationaal Park de Hoge Veluwe. Ze leren onder anderen over de verschillende bomen en planten, de geschiedenis van het landschap, onderzoeken pootafdrukken en nog veel meer. De rode draad van het interactieve avontuur is het verhaal van het echtpaar Kröller-Möller, de stichters van het park. Aan de hand van filmmateriaal, opdrachten en vragen moeten kinderen het mysterie ontrafelen van het museum bij de Franse Berg dat nooit gebouwd is.

Anno 2016 zijn jongeren niet meer te lokken met een ouderwetse papieren speurtocht. Het spel is daarom een slim bedacht concept om de harten van kinderen te veroveren met een verhaal over de Nederlandse natuur. De interactieve beleving maakt dingen zichtbaar die je normaal niet zou zien als je door het bos loopt en dompelt je onder in de geschiedenis, ecologie en landschappen van De Hoge Veluwe. De kosten zijn 15 euro, de prijs van de bij het bezoekerscentrum te huren iPad met daarop het spel. Het spel is bedoeld voor kinderen tussen de 8 en 15 jaar.

Meer informatie:
- Website van The Nature Game