Fladder en Kolle in de klas

Fladder en Kolle in de klas

Vorig jaar zomer kreeg ik een prachtig boek toegestuurd om te recenseren voor Biologie Plus: Zeg kleine vlinder...waar kom jij vandaan? Ik nam het boek mee naar huis om uit te testen op onze dochter. En het bleek een groot succes. Tot op de dag van vandaag is het een van haar favoriete boeken. Ze weet exact hoe de levenscyclus van een vlinder verloopt, vindt het normaal als ik vertel dat vlinders paren en dat er daarna eitjes komen, begrijpt dat ook vlinders snoepen van de nectar van bloemen. Geheel tevreden met deze aanwinst vergat ik jou en vele anderen erop te wijzen hoe goed en leuk dit boek eigenlijk is...Totdat ik een paar weken terug voor de crèche van onze meid vlinderpoppen bestelde. Het is een ouderparticipatiecrèche, waar we zelf ook eens in de week op al die kleine hummels passen. En dat betekent dat we ook zelf ideeën mogen aandragen voor activiteiten. Vlinders in de crèche dus, binnenkort.

Vlinders bestel je natuurlijk bij de Vlinderstichting. En tot mijn grote verbazing heeft de Vlinderstichting nu een actie waarbij je voor een schijntje een set levend materiaal met 20 eitjes, 10 rupsen en 5 poppen én het boek Zeg kleine vlinder kunt bestellen! Voor mij de reminder en direct een schop onder mijn bips om je hierop te attenderen. Bestel nog snel zo’n set voor in de klas en laat je kleuters dit voorjaar genieten van echte koolwitjes in de klas en het prachtige verhaal over Fladder en Kolle.

Heb jij een prachtig boek voor kleuters over natuur, wetenschap en/of techniek wat ik in huis moet halen? Zo geweldig dat ik het (hopelijk niet) vergeet om aan iedereen te vertellen? Mail me dan hol@nibi.nl of plaats een berichtje op Facebook.

Koolwitjes in de klas bestellen
Los het boek bestellen (met kleurplaten, liedje en extra informatie)

foto Karianne Djoyoadhiningrat-Hol door
Karianne Djoyoadhiningrat-Hol